zaterdag 5 oktober 2013

De Punctie

Ja hoor vandaag was het dan eindelijk zo ver! De punctie!!
Afgelopen nacht toch niet zo goed geslapen door de spanning hihi!!
Maar dat is meer dan logisch. Dat heeft iedereen denk ik wel.

Vanmorgen me zelf uit bed hijsen zoonlief er ook uit.
Broodje maken voor hem en cracker en yoghurt snack voor mij(moest een licht ontbijt op).
Daarna  douche en me zelf aankleden, manlief daarna. Zoonlief had onder tussen zijn brood op . Ik hem aankleden. Alle spullen in de tas doen ,extra onze contracten controleren en die in weer in de tas doen. Kijken of mijn ID in mijn portemonnee zat .

Daarna de deur uit want mijn schoonvader zou ons ophalen. We  brachten eerst zoonlief naar me schoonmoeder.
Daarna gingen we naar Leiderdorp.
We kwamen in een splinter nieuw gebouw( voor zoonlief moesten we toen nog naar een ander gebouw)
Lift naar boven melden gegevens  wijzigingen. En weer naar beneden.
Daar werden we al vrij snel op geroepen.
 Weer gegevens controleren.De assistenten legde alles keurig uit.
Ze prikte alvast het pompje aan voor het toe dienen van de Morfine.
Daarna  nog even mijn blaas leegmaken .
Toen  mocht ik me ontdoen van me onderkleding en deed me badjas aan (die ik overigens speciaal voor dit gekocht had) .

Toen werd ik gehaald en mocht ik nog even op de stoel/bed gaan zitten . Weer gegevens controleren.
De arts legde alles stapje voor stapje uit wat ze ging doen.
De plaatselijke verdoving viel reuze mee! Hap lucht en klaar. Hap lucht en klaar.
Daarna kreeg ik morfine toe gediend. Pff heftig spul dat werkte snel zeg haha!
Daar gingen we dan. Hop eerst de echter eileider. Die viel reuze  mee en voelde ik bijna niks!
Maar toen kwam de linker dat was een ander verhaal! Die bleef niet op zijn plek en die draaide steeds!
Toen moest de assistent met beide handen op me buik drukken met volle gewicht zodat hij niet steeds weg glipte!Uiteindelijk is het gelukt. Maar dahmzz wat deed dat pijn. De tranen sprongen dan ook in me ogen!
Ik kreeg extra pijnstilling en daarna goed rusten op het bed! Manlief moest ondertussen zijn aandeel doen.
Ik heb een tijdje plat gelegen. Werd zelfs even misselijk! Maar al met al  heel mooie resultaat 7 eicellen!!
Maandag weten we pas echt welke tot bevruchting zijn gegaan. Dus dat wordt nog even spannend! Gelukkig heb ik Zoonlief en manlief die voldoende afleiding zorgen.
Voor ik het weet is het maandag! En hopelijk dan een positief telefoontje dat er  dinsdag een Tp is.
Bij thuiskomst ben ik gelijk me bed in gegaan. En nu ben ik televisie aan het kijken met Zoonlief.

Voor nu lekker rusten en ik  schrijf maandag weer zodra ik meer weet.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten